سپاس خداوند برای توفیق در برگزاری سالیاد سوم علامه حکیمی طاب ثراه

نگارش در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ | ارسال شده در بخش گاه نوشت ها | هیچ نظری

امسال نیز به لطف خداوند، موفق به برگزاری اولین جلسه در سالگرد استاد حکیمی شدیم و البته با دست پر تری نسبت به سال قبل. در همایش امسال، نیز مانند سال گذشته موضوعی از دهها مسأله پر اهمیت که در آثار و اندیشه استاد فقید وجود دارد را موضوع همایش کردم و دوستان پژوهشی ام را به کمک خواندم و حاصلش بیش از ۱۶ مقاله پیرامون موضوع همایش شد. چکیده پانزده تا از آنها با مقدمه خودم در گزارش همایش چاپ و در جلسه همایش توزیع شده است. ان شاء الله مجموعه مقالات نیز با شکل آراسته و وضعیت مطلوبی به چاپ برسد.

برای دوستان گروههای پژوهشی خودم بعد از برگزاری همایش، مطلبی نوشتم که به امید سودمندی آن متن را همینجا با شما خوانندگان سایت و کانال هم در میان می گذارم. 

البته یادآوری این نکته تفسیری بد نیست که بنویسم، من در ترجمه آیه ای که در آغاز این متن آورده و نوشته ام به سبک و گرایش تفسیر عصری آیه را یادآور شده ام.  

بسمه جلّ شأنه

و فی ذالک فلیتنافس المتنافسون
دوستان همکار و عزیزان همراه، تنفس مشترک و همراه با یکدیگر در این فضاها را نعمت بزرگ خدا بدانیم و تحقق توفیق الهی.

خدا به جناب آقای سید علیرضا حیدری و نقیبی و اسلامی و خامسی و دیگر عزیزانی که در برگزاری همایش آنطور که در خور شأن علامه طاب ثراه بوده تلاش کردند پاداش خیر بی پایان عنایت کند.
واقعا در این غربت نام و یاد استاد، این قدم ها هر چند ناچیز است اما بسیار پر ارج می نماید و به منزله دستی است که برای روشن نگاه داشتن مشعل هدایت اهل بیت علیهم السلام در این ایام گشوده اند.
برای ارزیابان محترم و اساتید گرانقدر، جناب دکتر قافی، دکتر وحیدی، و دکتر نقیبی آرزوی توفیق روزافزون و سلامتی و سعادت دارم و از زحمات و الطافشان تشکر می کنم و امیدوارم حمایت و هدایت آموزشی خود را از این دست و قلم های جدی و مخلص، دریغ نکنند و در به‌آوری آثار آنان بکوشند.
خداوند منان به مسئولین مجموعه حضرات حجج اسلام اِخوان حیدری، به ویژه استاد محمد آقا و کاظم آقای حیدری و یاوران مالی این امور نیز پاداش مضاعف مرحمت فرماید.

البته که دوستان پژوهشی نیازی به تشکر من ندارند و همچنان باید به کار شبانه روزی خودشان ادامه بدهند. ان شاء الله. آنها همین روز ها و شب ها باید در کاستی های کار بیندیشند و مقالات خود را تکمیل و تصحیح کنند. در تکمیل کارها سستی نکنند و به ایرادهای جزیی در کار خودشان بها ندهند و از وسوسه های نفس بپرهیزند و اخلاص در کار را حفظ کنند.

یزد، حسین انصاری، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ 

 

برگزاری همایش سومین سالگرد درگذشت علامه محمدرضا حکیمی

یک نظر بگذارید