منبرهای شهریور ماه ۱۳۹۷_____________(۳)◀️ سخنرانی ? موضوع: ? ساعت ۲۱:۳۰ ۲۲:۱۵ ◀️ رستاق یزد، شمسی، خ اصلی، منزل آقای حاج حسین کمالالدینی ???? ____________ طاعات و عباداتتان مقبول __________________(۸) ◀️ سخنرانی ? موضوع: ? مناسبت ذکر معارف و بزرگداشت اهل بیت علیهم السلام ◀️ یزد، خ ۱۷ شهریور، اولین فرعی سمت راست پس از بلوار ولی عصر، مسجد و حسینیه سیدالشهدا (ع) امامشهر ?چکیده بخش های گذشته این گفتار را در همین کانال بخوانید. _______________ ⭕️ حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری: ?حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری که در حسینیه سید الهشدای امام شهر یزد سخن می گفت، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: فرصت تفکر ، و فرصت گفت و گو ، فرصت هایی خدادادی است و بخشی از گرفتاری های دوران ما به حذف گفت و گو برمی گردد . ?وی با تاکید بر این که گفت و گو سبب می شود من و شما بفهمیم کدام درست می گوییم و چراغ ذهن روشن می شود خاطرنشان ساخت: ما در سایه گفت و گو بسیاری از آگاهی ها به ذهن و جانمان راه می یابد. گفت و گو چراغ عقل را روشن می کند و قرآن ما را به آن دعوت می کند. ?این پژوهشگر علوم دینی با یادآوری نمونه ای از مدل گفت و گو در سوره کهف قرآن کریم ، مدل مزبور را یک مدل سودمند دانست و گفت: انسان مؤمن باید بیاموزد که پرسنده باشد و گفت و گو کند. و در این مدل قرآنی، موسی پیشگام می شود و گفت و گو با دو دختر جوان را آغاز می کند،سپس گفت و گویی بین دختران و شعیب و سپس گفت و گویی بین شعیب و موسی صورت می گیرد که درس های فراوانی دارد. ?حجت الاسلام والمسلمین انصاری در ادامه سخنان خود به نمونه ای از سنت و روایات در باره گفت و گو از امام علی علیه السلام اشاره کرد که فرق وی را با صحابه پرسیدند، و امام علیه السلام فرمود هر گاه در محضر پیامبر بودم می گفت و می گفت و هرگاه سکوت می کرد، می پرسیدم و می پرسیدم … ?وی با انتقاد از شرایط کنونی گفت و گو در جامعه و کم شدن آگاهی ها که به دلیل تعلل در پرسیدن و گفتن و شنیدن رخ داده است افزود: امام علی علیه السلام دو نعمت خدا به خودش را یادآوری می کند، ذهنی آگاه و زبانی پرسشگر ، و پیامبر فرمود تکلموا تعرفوا ، اما نسل امروز عادت کرده با فکل و یقه و آرایش و برند کیف و خودرو و … خود را معرفی کند ، و حال آن که با این ها انسان شناخته نمی شود ، انسان با زبان و سخن شناخته می شود ، تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد. ?این استاد علوم دینی با بیان این نکته که سخن بگو تا گوهر عقلت شناخته شود و به آرامش روانی برسی و آنچه باور کرده ای تثبیت شود، یادآور شد که روانشناسان می گویند اگر جمله ای را به خودت تلقین کنی اثرش بیش از هفتاد بار گفتن دیگران با توست. ?وی تاکید کرد: جامعه دینی بیش از آن که با تاثیر گفت و گو آشنا شود با احکام آن آشنا شده و ما باید بدانیم چه چیز را باید بگوییم و چه چیز را نباید بگوییم. ما باید خودمان را به گفت و گوهای سازنده عادت بدهیم و برخی گفت و گوهای مخرب را ترک کنیم. ?این محقق علوم دینی با یادآوری بخشی از آیه ۸۳ سوره بقره که می فرماید و قولوا للناس حسنا ، برای مردم سخن از نیکی ها بگویید، و با انتقاد از وضعیت کنونی گفت و گو در خانواده ها، گفت: تصاویر زشتی است که در نشست ها و میهمانی ها و … بچه ها نمی توانند گفت و گو کنند. اهل بیت علیهم السلام به ما توصیه کردند که اهل گفت و گو باشیم و شنونده خوبی باشیم و اگر شنونده خوبی نشویم گفت و گو قطع می شود. ?وی افزود: ما امروز هم کم حرف می زنیم و هم خوب حرف نمی زنیم. اگر جامعه و تمدن و اقتصاد و سیاست دچار رکود می شود مطمئن باشید یک جایی این جریان گفت و گو دچار خلل و نقص شده است. ?شایان یادآوری است این نشست که پس از نماز عشا در حسینیه مسجد سید الشهدای امام شهر برگزار می شود تا یکشنبه چهارم شهریور ادامه دارد. ☀️ http://t.me/barankavir ________________ علی (علیه صلوات الله) فرمود: «من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق؛ آنکه سپاسگزار تلاش مردم نباشد شکر گزار خدا نخواهد شد.» Ansari Hosein: Emami Mohammad: زحمت و تلاش اصلی را جناب عالی بر عهده دارید که جرعه های آگاهی و دانش را بر جان…تشنه کامان می ریزید _________________ ⭕️ استاد انصاری: ? گفت و گو ازنان شب واجب تر است ☀️ @Barankavir _________________(۱۱) مجلس مسجد و حسینیه سیدالشهدا علیه السلام ◀️ سخنرانی ???? ☘ تأکید بر «غدیر» در کلام حضرت هادی(ع) فضائل امام علی علیه السلام در قرآن از جمله آیات ولایت، شراء، بلاغ، جهاد و سایر آیاتی که در مورد امام علی علیه السلام نازل گردیده، در این زیارت مورد اشاره قرار گرفته است: از همه مهم تر اشاره به واقعه تاریخی غدیر است که محور زیارت غدیر در کلام امام هادی علیه السلام است. در فرازی از این زیارت امام هادی علیه السلام خطاب به جد بزرگوار خویش می فرماید: «أَشْهَدُ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ أَنَّ الشَّاکَّ فِیکَ مَا آمَنَ بِالرَّسُولِ الْأَمِینِ وَ أَنَّ الْعَادِلَ بِکَ غَیْرَکَ عَانِدٌ [عَادِلٌ] عَنِ الدِّینِ الْقَوِیمِ الَّذِی ارْتَضَاهُ لَنَا رَبُّ الْعَالَمِینَ وَ أَکْمَلَهُ بِوِلایَتِکَ یَوْمَ الْغَدِیرِ وَ أَشْهَدُ أَنَّکَ الْمَعْنِیُّ بِقَوْلِ الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ وَ أَنَّ هَذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیما فَاتَّبِعُوهُ وَ لا تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَنْ سَبِیلِهِ ضَلَّ وَ اللَّهِ وَ أَضَلَّ مَنِ اتَّبَعَ سِوَاکَ وَ عَنَدَ عَنِ الْحَقِّ مَنْ عَادَاکَ.اللَّهُمَّ سَمِعْنَا لِأَمْرِکَ وَ أَطَعْنَا وَ اتَّبَعْنَا صِرَاطَکَ الْمُسْتَقِیمَ فَاهْدِنَا رَبَّنَا وَ لا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا إِلَى طَاعَتِکَ وَ اجْعَلْنَا مِنَ الشَّاکِرِینَ لِأَنْعُمِکَ». h-ansari.net ________________(۱۲) ? ادامه سخن پیرامون سومین بخش از محورهای چهارگانهی دخیل در اولویت های پژوهشی، محور «تهاجم فرهنگی» است که وعده داده شده بود تا پارهای از انواع تهاجم ها بر اساس تفسیر برخی شواهد از آیات قرآن کریم بیان شود. همواره میخواهند نور خدا را با سخنان باطل [و تبلیغاتِ بیپایه] خود خاموش کنند؛ ولی خدا جز اینکه نور خود را کامل کند نمیخواهد، هر چند کافران خوش نداشته باشند. (۳۲) یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ میخواهند نور خدا را با دهانهایشان خاموش کنند در حالی که خدا کامل کننده نور خود است، گرچه کافران خوش نداشته باشند. (۸) استهزاء دین آنان حق را هنگامی که به سویشان آمد تکذیب کردند، پس [ظهور و تحقّق] خبرهای آنچه را همواره به آن استهزا میکردند به آنان خواهد رسید. (۵) وَمَا یَأْتِیهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ و هیچ پیامبری به سوی آنان نمیآمد مگر آنکه او را مسخره میکردند. (۱۱) وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِنْ قَبْلِکَ فَحَاقَ بِالَّذِینَ سَخِرُوا مِنْهُمْ مَا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ به راستی پیش از تو پیامبرانی مورد استهزا قرار گرفتند، نهایتاً عذابی را که همواره مسخره میکردند، استهزا کنندگان را فرا گرفت. (۴۱) توهین و تمسخر دینداران [نوح] کشتی را میساخت و هرگاه گروهی از [اشراف و سرانِ] قومش بر او عبور میکردند، او را به مسخره میگرفتند. گفت: اگر شما ما را مسخره میکنید، مسلماً ما هم شما را [به هنگام پدید آمدن توفان] همان گونه که ما را مسخره میکنید، مسخره خواهیم کرد. (۳۸) وَلَقَدِ اسْتُهْزِئَ بِرُسُلٍ مِنْ قَبْلِکَ فَحَاقَ بِالَّذِینَ سَخِرُوا مِنْهُمْ مَا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ به راستی پیش از تو پیامبرانی مورد استهزا قرار گرفتند، نهایتاً عذابی را که همواره مسخره میکردند، استهزا کنندگان را فرا گرفت. (۴۱) إِنَّهُ کَانَ فَرِیقٌ مِنْ عِبَادِی یَقُولُونَ رَبَّنَآ آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَیْرُ الرَّاحِمِینَ [به یاد دارید که] گروهی از بندگان من بودند که میگفتند: ای پروردگار ما! ما ایمان آوردیم، پس ما را بیامرز و به ما رحم کن که تو بهترین رحمکنندگانی. (۱۰۹) فَاتَّخَذْتُمُوهُمْ سِخْرِیًّا حَتَّىٰٓ أَنْسَوْکُمْ ذِکْرِی وَکُنْتُمْ مِنْهُمْ تَضْحَکُونَ ولی شما آنان را به مسخره گرفتید، تا [دل مشغولی شما به مسخره آنان] یاد مرا از خاطرتان برد، و شما همواره به [ایمان، عمل و دعاهای] آنان میخندیدید!! (۱۱۰) وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ آمِنُوا کَمَآ آمَنَ النَّاسُ قَالُوٓا أَنُؤْمِنُ کَمَآ آمَنَ السُّفَهَآءُ ۗ أَلَآ إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَآءُ وَلَٰکِنْ لَا یَعْلَمُونَ چون به آنان گویند: ایمان آورید چنان که دیگر مردم ایمان آوردند میگویند: آیا ما هم مانند سبک مغزان ایمان آوریم؟! آگاه باشید! قطعاً اینان خود سبک مغزند، ولی [از شدت کوردلی به این حقیقت] آگاه نیستند. (۱۳) ? سیزدهمین جلسه پژوهش های دینی یک (سال ۹۷) دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ دستور جلسه؛ ? طبعا نمونه های یاد شده دربرگیرنده همه موارد مربوط به موضوع نیست بلکه به دلیل پرهیز از افزایش حجم پست حاضر از ذکر بقیه موارد صرف نظر شده است. http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2018/06/IMG_20180627_174849_745.jpg __________________(۱۳) ? نشست های تفسیر موضوعی نهجالبلاغه ? موضوع: ? نیاز جامعه به محتوای نهج البلاغه بی پایان است. ساعت: ۱۸:۳۰ تا ۱۹:۳۰ ? خیابان شهید رجایی، کوچه اهل السادات، انتهای کوچه، فرعی راست، پلاک ۳۰، خانه دکتر قاسمی http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2012/03/IMG_20180117_155740.jpg بررسی موضوعات زیر با تاکید بر نهجالبلاغه، طی پنج فصل؛ ___________________ عید سعید «غدیر» بر همه اهل ولایت و ایمان، مبارک و شادمان باد. ___________________(۱۶) ◀️ سخنرانی از چهارشنبه ۷ تا جمعه ۱۶ شهریور ۹۷ ???? تاریخچه سابقهی انکار غدیر به عصر پیامبر (ص) بر می گردد. داستان حارث بن نعمان فهری که در کتب تفسیر و روایت آمده است و شأن نزول آیات اوایل سوره معارج است گواه بر اولین انکارهای آشکار نسبت به واقعه غدیر خم است. امری که تا دوران حاضر نیز ادامه یافته و برخی از دشمنان اهل بیت علیهم السلام را بر انکار حقیقت واداشته است. _______________(۲۲) ◀️ سخنرانی از یکشنبه ۱۱ تا جمعه ۱۶ شهریور ۹۷ ???? _______________(۲۳) ? بخش چهارم در تشیخص اولویت های اصلی و فرعی پژوهش های مورد نظر، به شناخت درست ما از «سیاست فرهنگی قدرتها» برگشت می کند. زیرا قدرت های سیاسی حاکم همیشه برای رسیدن به اهداف خود، سیاست های فرهنگی متناسب با چارچوب اقتدار سیاسی شان را تعیین می کنند و سپس آنرا برای دستگاههای اجرایی، تبیین می نمایند و در نهایت به کرسی می نشانند. از یکسو، بسیار دور از ذهن می نماید که امکان داشته باشد سیاست های فرهنگی یک حاکمیت، با دیدگاههای فرهنگی پژوهشگران دینی و قرائت آنان از سنت دینی، در یک زمانی، همپوشانی صد در صد داشته باشد و هیچ نقطهی افتراق و دوگانگی در میانه نباشد که به درستی گفتهاند؛ در هر سری، سری است. از سویی دیگر، معمولا چنین بوده و تجربه های روزگاران نشان داده است چرخش اندیشه اگر بر مدار قدرتهای سیاسی صورت بگیرد بسیار می تواند به ثمرات و میوههای تلخ، ناگوار و ناخوشایندی منتهی شود که با شیرینی و طراوت ذائقهی اصلی دین و نمای انسانی الاهی آن، فاصلهی فراوانی دارد. بنا بر این پیداست که یکی از اولویت های اصلی پژوهشگران دینی، باید در جهت شناخت سیاست های فرهنگی قدرتها باشد تا متناسب با اهمیت چنان سیاست هایی، برای تعیین خطوط اصلی حرکت های علمی پژوهشی برنامه ریزی شود و سنجش نیازهای واقعی صورت بگیرد. برای نمونه در سدهی نخست تاریخ اسلام، سیاست فرهنگی حذف آموزه های پیامبر(ص) از سنت مکتوب اسلامی، یک سیاست جدی بود. یا ترویج اندیشه «ارجاء» در نیم قرن نخست از عصر اموی که با طراحی معاویه، اجرا گردید. یا اندیشه جبرگرایی اسلامی که از چنین منشأی در قدرت سیاسی نشأت گرفت و در پوشش یک فرهنگ عمومی ترویج و تحکیم شد که تا به امروز نیز در سطح باورهای تودهها در سرزمینهای اسلامی بلکه در افکار و آرای بزرگان آن نیز جریان دارد. ? چهاردهمین جلسه پژوهش های دینی یک (سال ۹۷) یکشنبه ۱۱ شهریور ۹۷ دستور جلسه؛ ? سیاست های فرهنگی معطوف به قدرت، پیچیدگی و غموض بیشتری دارند و در صورت ناروا بودن، گسترهی آلودگی بیشتری را در بستر جامعه دینی سبب خواهند گشت. این خود دلیل دیگری بر ضرورت توجه کامل به چنین پدیدهای است که غفلت و بی توجهی اهل تحقیق را هیچوقت توجیه نمی کند. http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2018/06/IMG_20180627_174849_745.jpg http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2018/06/IMG_20180627_174849_745.jpg ◀️ سخنرانی دوشنبه ۱۲ شهریور ۹۷ ???? _________________(۲۵) ? نشست های تفسیر موضوعی نهجالبلاغه ? موضوع: ? نیاز جامعه به محتوای نهج البلاغه بی پایان است. ساعت: ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۱۵ ? خیابان شهید رجایی، کوچه اهل السادات، انتهای کوچه، فرعی راست، پلاک ۳۰، خانه دکتر قاسمی http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2012/03/IMG_20180117_155740.jpg ________________(۲۶) ? کارهای پراکنده / پراکنده کاری، آفت بزرگی است که وقتی به جان آدم می افتد هم ذهن را درگیر می کند و هم عمر را بر باد می دهد. در فرهنگ اهل معرفت نیز تفرق احوال، حاصل تفرقه خیال و آشفته همتی است. ارادهای باید ساخت که دل و جان را از بلای پریشانی حال برهاند و همتها را وحدت ببخشد و آنها را در یک سمت و یکسو به صف کند. «إِنَّ سَعْیَکُمْ لَشَتَّىٰ؛ که تلاش هاى شما پراکنده /گوناگون است». (سوره لیل / آیه۴) یکی از تفاسیر در شرح این آیه ذکر می کند که خداوند پس از سوگندهایی که در آیات پیشین آمده است می فرماید «سعى و تلاش و کوشش شما در زندگى گوناگون و مختلف است (ان سعیکم لشتى). در جهت گیرى تلاشها و نتائج آن نـیـز کـامـلا مـخـتـلف و مـتـفـاوت مـى بـاشـد. اشـاره بـه ایـنـکـه شـمـا بـه هـر حال در زندگى آرام نخواهید گرفت ، و حتما به سعى و تلاشى دست مى زنید، و نیروهاى خـدا داد کـه سرمایه هاى وجودتان است در مسیرى خرج مى شود، ببینید سعى و تلاش شما در کدام مسیر، به کدام سمت ، و داراى کدام نتیجه است ؟ نکند تمام سرمایه ها و استعدادهاى خود را به بهاى اندکى بـفـروشـیـد، و یـا بـیهوده به هدر دهید. (شتى ) جمع (شتیت ) از ماده (شت ) (بر وزن شـط) بـه مـعـنـى پـراکنده کردن جمعیت است ، و در اینجا اشاره به تفاوت کوششهاى مردم از نظر کیفیت و هدف گیرى و نتیجه آنها است.» ? یازدهمین جلسه پژوهشهای دینی ۲ ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۳۰ ? خانه دکتر قاسمی، پلاک ۳۰٫ ? یادآوری؛ جلسه عمومی نیست. ?www.h-ansari.net http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2018/09/IMG_20180905_142651_892.jpg _________________(۲۸) ◀️ سخنرانی ? موضوع: ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۱۵ ??? منبرها-انصاری ______________(۲۹) ◀️ سخنرانی ? موضوع: ساعت ۱۲:۱۵ ۱۲:۴۵ ??? __________________ ????????????یامهدی ادرکنی صد آرزو به گرد دلم در طواف بود از حیرت جمال تو بی آرزو شدم #صائب_تبریزی ????????????یامهدی ادرکنی _______________(۳۰) ? نشست غدیرپژوهی ? موضوع: فلسفه سیاسی اجتماعی غدیر از دیدگاه دانشوران دینی معاصر ? برنامه نشست: ? مکان: تالار علامه حکیمی ?آگاهی؛ جلسه عمومی نیست. کاری از: گروه پژوهشهای دینی مجموعه امام صادق(ع) ? غدیر، بزرگترین فراز نقشآفرین در امتداد تاریخ اسلام است که قرائت درست اسلام را ترسیم می کند. سخنرانی با موضوع: ________________(۳۳) ◀️ سخنرانی ? موضوع: ? ساعت ۲۰ تا ۲۰:۴۰ ___________________(۳۴) ? در ذیل بخش چهارم که در تشیخص اولویت های اصلی و فرعی پژوهش های مورد نظر، به «سیاست فرهنگی قدرتها» برگشت می کرد گفته شد « سیاست های فرهنگی معطوف به قدرت، پیچیدگی و غموض بیشتری دارند و در صورت ناروا بودن، گسترهی آلودگی بیشتری را در بستر جامعه دینی سبب خواهند گشت. این خود دلیل دیگری بر ضرورت توجه کامل به چنین پدیدهای است که غفلت و بی توجهی اهل تحقیق را هیچوقت توجیه نمی کند.» اکنون می افزاییم که این سیاست ها در خط مشی تعریف شدهی خود، از دو ویژگی عمده «تهدید کننده» و «تحریف کننده» برخوردارند. به لحاظ متدیک، بخشی از این دو ویژگی ناروا را از وجهه تاریخیاش باید مطالعه کرد زیرا در مطالعه به روز و در جریان سیاست های فرهنگی وابسته به قدرت ها همیشه دستانداز ها و دشواری های سیاسی وجود داشته و دارد که به مثابه سدی در برابر پویایی اندیشه ها، عمل می کند. بنابر این باید به مطالعات تاریخی در این باره اهمیت داد و تا حدودی در آینه تاریخ، ویژگی ها، شرایط. و چند و چون آن را جستجو کرد. همچنان که در تاریخ اسلام شواهد روشنی برای این ویژگی ها می توان یافت. یکشنبه ۱۸ شهریور ۹۷ دستور جلسه؛ ? پژوهش دینی به معنای دقیق کلمه، گاهی چنان با سیاست های وابسته به خودکامگی قدرت ها، درگیر می شود که ماندن در مسیر آن از شمشیر زدن در میدان مبارزه آشکار، دشوارتر است. استاد حکیمی نیز تعبیر «مرزبانی» را از کلام گنجوران وحی، از همین روی برگرفته و به درستی در باره دستهای از صاحبان آثار پژوهشی دینی به کار بستهاند. http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2018/06/IMG_20180627_174849_745.jpg http://www.h-ansari.net/wp-content/uploads/2018/06/IMG_20180627_174849_745.jpg ? السلام علیک یا اباعبدالله ☑️ برنامه سخنرانی ها در دهه اول محرم ▪️سخنرانی (شبها) ? موضوع: از دوشنبه ۱۹ تا پنج شنبه ۲۹ شهریور ۹۷ ساعت ۲۱:۴۰ تا ۲۲:۴۰ ▪️یزد، صفاییه، بلوار تیمسار فلاحی، خ بهار، چهارمین کوچه پس از درمانگاه اکبری، منزل مرحوم حاج علی زارع مهرجردی _______________ وقتی که چشمان سکینه ژاله می کرد؛ #شعر_حسین_انصاری @menbar_ansari __________________(۵۵) السلام علیک یا اباعبدالله ☑️ برنامه سخنرانی صبح در دهه اول ? یزد، مسجد قبا؛ بلوار جمهوری موضوع: ویژگیهای تاریخ عاشورا ساعت ۶:۳۰ تا ۷ _________________(۶۵) ? یزد، چهار راه بعثت، محله لب خندق، جنب هتل های زنجیره ای مهر، منزل ریسمانیان. موضوع: مسئولیت حسینی بودن ساعت ۷:۱۵ تا ۸ _________________(۷۵) موضوع: نقد و بررسی آثار عاشورایی ساعت ۸:۱۵ تا ۹ ________________(۸۴) موضوع: ذهن تاریخی شیعه، ساعت ۱۱ تا ۱۲ السلام علیک یا اباعبدالله ___________________(۹۴) ☑️ برنامه سخنرانی شبها در دهه اول؛ موضوع: کارکرد هایی از دانش تاریخ (از منظر تربیت دینی) ساعت ۱۹:۴۵ تا ۲۰:۳۰ ▪️یزد، بلوار جمهوری، کوچه قبا، کوچه پشت مسجد قبا، منزل آقای حاج محمد ملک ________________۴(تکرار آگهی) ? موضوع: از دوشنبه ۱۹ تا پنج شنبه ۲۹ شهریور ۹۷ ساعت ۲۱:۴۰ تا ۲۲:۴۰ ▪️یزد، صفاییه، بلوار تیمسار فلاحی، خ بهار، چهارمین کوچه پس از درمانگاه اکبری، منزل مرحوم حاج علی زارع مهرجردی __________________ آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی: @shobeiryzanjani ▪️بخشی از توصیه آیت الله سیستانی به سخنرانان و مبلغین محرم؛ ▪️در اختلافات شیعیان در حوزه های فکری و شعائر وارد نشوید. ? @sistani_fa _________________ «مسئولیت حسینی بودن» «بررسی آثار پیشینیان در تاریخ کربلا» «خرده گیران بر تاریخ عاشورا» _______________ ? مطالب رسیده از شما سروران @menbar_ansari الحمدلله در شب عاشورا سعادتی دست داد و توفیق یافتم تا منبر پرمغز و محتوای شما در مورد «خرده گیران بر تاریخ عاشورا» را گوش دهم. چقدر مطالب مفید و جذاب بود. اگر ساعتها سخنرانیهای شما را بشنوم خسته که نمیشوم هیچ، لذت نیز میبرم و شور و شعفی در شنیدن بیشتر آن مییابم. از شما سپاسگزارم که این امکان را فراهم آوردهاید تا با وجود بعد مسافت بتوانیم از مجلس ذکر اباعبدالله الحسین (ع) بهره ببریم. آرزومند سلامتی و طول عمر شما هستیم تا بیش از پیش در احیاء امر اهل البیت (ع) قلم بزنید و سخن برانید و روشنایى ببخشید. _____________(۹۵) ▪️سخنرانی ? موضوع: پنج شنبه ۲۹ شهریور ۹۷ ساعت ۲۰:۴۵ تا ۲۱:۲۰ ▪️یزد، بلوار جمهوری، مسجد قبا (شام غریبان مجلس عزاداری شیعیان افغانستانی) ____________ ? مطالب رسیده از شما سروران @menbar_ansari تقبل الله جناب استاد انصاری گرامی و خدا قوت. ?www.h-ansari.net _____________(۹۷) ☑️ سخنرانی شب اول: ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۱۵ موضوع؛ ▪️یزد، خ رجایی، کوچه شیر غلامی، محله چار منار، جنب حسینیه چار منار، منزل حاج آقا رضا عدل ☀️ مجالس حسینی فرصتی بی مانند برای آموزش و آمایش دلهاست. |
یک نظر بگذارید