منبرهای آبان ماه ۱۳۹۹

نگارش در تاریخ ۵ آذر ۱۳۹۹ | ارسال شده در بخش منبرها | هیچ نظری

 

منبرهای آبان ماه ۱۳۹۹

تسلیت ایام غم و حزن پایان ماه صفر به محضر امام عصر ارواحنا فداه

جان فدای حسنم….
جوان اول اهل جنان است….
@menbar_ansari

*بازخوانی یک ترور بیولوژیک*

محققان آمریکایی از قتلی مرموز در قرون وسطی رمز گشایی کردند.

بازخوانی و بررسی سو قصد به یک نجیب زاده، با نقش‌آفرینی امپراتور بیزانس، خلیفه مسلمانان و همسر مقتول

ترور حسن بن علی با مرکوری کلراید
_________________
این اثر را با کیفیت در آپارت فطرس مدیا ببینید
👇👇
https://www.aparat.com/v/kM293

____________________
این مستند را برای دوستانتان ارسال کنید.

@booyeNarges_atre_Yass

با سلام به محضر
امام عصر بقیه الله الأعظم
(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بإذنه
🔲 از ایام محسنیه (ع)
▪️سرکان، انصاری (به دلیل شرایط کرونایی آدرس محفوظ)

پنج شنبه ۱ آبان ماه ۹۹

قرائت زیارت مبارک آل یاسین بزرگ، علیهم السلام

ساعت ۲۰ تا ۲۰:۴۰
◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک پخش زنده صدا در میکسلر
https://mixlr.com/menbar

لینک پخش زنده (لایو) و تصویری در اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:
https://instagram.com/menbar_ansari?igshid=ox1zdmn1lk

با سلام به محضر
امام عصر بقیه الله الأعظم
(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بإذنه
🔲 از ایام محسنیه (ع)
▪️سرکان، انصاری (به دلیل شرایط کرونایی آدرس محفوظ)

پنج شنبه ۱ آبان ماه ۹۹

مناسبت ایام شهادت حضرت محسن بن علی علیهم السلام

ساعت ۲۰:۴۰ تا ۲۱:۳۰

موضوع گفتار:
هشدار حضرت زهرا سلام الله علیها را جدی بگیرید!
◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک پخش زنده صدا در میکسلر
https://mixlr.com/menbar

لینک پخش زنده (لایو) و تصویری در اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:
https://instagram.com/menbar_ansari?igshid=ox1zdmn1lk

#فاطمه_س
#شرح_جملاتی_از_خطبه_فدکیه

✍چکیده سخنرانی حجت الاسلام حسین انصاری در شب سوم محسنیه

از سخنرانی فاطمه زهراء س در مسجد پیامبر اکرم ص :

“ما هَذِه الغَمِیضَهُ فِی حَقِی و السِّنَهُ عَن ظُلامَتِی: این چشم پوشی در باره حق من چرا؟و این خود را به خواب زدن در باره ستم بر من چرا؟”

نکته ها:

۱- نخست باید دانست که این خطابِ فاطمه س، به همانهاست که تا چند روز پیش از این خطبه، به آب وضوی پیامبر تبرک می جستند و آب وضویش را توتیای چشم می کردند!! به یقین، جای این پرسش هست که مدینه در زمان رسول الله ص چه بود؟ و مدینه به فاصله چند روز، چه شد؟ هیچ انسان پژوهشگر در حوزه اسلامی اعم از تاریخی و تفسیری و کلامی و … نمی تواند بی اعتنا و بی توجه به این سؤال باشد و از کنار آن به آسانی بگذرد و گر نه پژوهشگر نیست و گزارشش همه سویه و ذو ابعاد نیست!

۲- از این دو جمله فاطمه س، استفاده می شود که ظلم به آن بزرگوار، قطعی و یقینی است و به اصطلاحِ فنیِ کلامی، ظلم و ستم به فاطمه س ، مفروغ عنه، فرض شده است؛ زیرا، سخن از چشم پوشی مردم مدینه و زشتی آن، از ظلم رفته است که امری فراتر و علاوه تر از ظلم به آن حضرت است بنابر این، آنان که خطبه را پذیرفته اند؛ دیگر برای آنان، ظلم به فاطمه — همانند زدن، غصب فدک، احراق خانه ، غصب حق ولایت و سرپرستی علمی و سیاسی امت و… — باید پذیرفته شده و روشنتر از آفتاب باشد و گر نه گرفتار تعارض در منظر و دیدگاه اند!!

۳- از این جملات فاطمه س و البته از روایات دیگر و آیات قرآن، استفاده می شود که منتقدان بازخوانی و باز گشائی کتاب سقیفه و محسنیه، خود، در زمره ستمکاران به فاطمه س اند و هرگونه چشم پوشی از ظلم رفته شده، خود نوعی ستم به فاطمه س  است. این امری است که از ظاهر سخنان زهراء س قابل استنباط  است.

۴- جای این پرسش از منتقدان بازخوانی و بازگشائی دفتر سقیفه هست که اگر روش شما در تجزیه و تحلیل حوادث اجتماعی، طبیعی است؛ — به این معنا؛ که فهم درست یک حادثه و پدیده اجتماعی، همچون حلقه های یک زنجیر، باگذشته و آینده، دارای پیوستگی و همبستگی است — چرا در مواجهه با سقیفه، روش خویش را به کناری می نهند و برای فهم این حادثه آتش زدن خانه فاطمه و تهدید و ارعاب و خانه نشین کردن علی ع و هجوم، در انحرافات خلافت های پس از پیامبر ص، از روش خویش، سرباز می زنند و به خطای روش شناختی، دچار می شوند. مگر نه این است که نوع قریب به اتفاق اینان، از روش طبیعی، برای تجزیه و تحلیل استفاده می کنند؟!
به یاد دارم در ان سالها که ان عالم لبنانی گفت: ” و هناک روایتان” که بنابر یک روایت، اهل سقیفه زدند و سوزاندند و کشتند و بنابر یک روایت دیگر، فقط تهدید کردند وبه اجرای تهدیدات خویش رو نیاوردند و استدلال عامیانه کوچه بازاری (متاثر از وهابیت)کردند که با وجود شیرمردی چون علی ع، ضرب بی معناست و سپس با اعتراض آیت الله وحید وآیت الله تبریزی و ایت الله صافی مواجهه شدند و این سه تن، فاطمیه را احیا کردند؛ در آن سالها، من به سهم خودم تلاش کردم و با یکی از اهل قلم وارد گفتگو شدم و دلایل ضرورت احیای فاطمیه را باز گفتم.

او یک سوال داشت که سوال برخی از آحاد جامعه ماست که آیا مسئله امروز ما، احیای فاطمیه است؟ و من خیلی صریح بدو گفتم که، اری! تمام مسائل ما به همین غصب حق باز می گردد. زیرا ان جریان اگر بازخوانی نشود ما با همه خطرات همان جریان و امثال آن جریان روبروایم  و پاسخ اصلی من نیز همین است که تاریخ امروز مسلمانان، منهای فهم تاریخ گذشته آنان، اصولا میسور و مقدور نیست اگر از خطای روش شناختی این منتقدان هم بتوان چشم پوشی کرد!

این نکته مؤّید به نقل هم هست زیرا  در همه تاریخ پیامبر و قرآن، جایگاه ارزشی فاطمه س مطرح است و با توجه به این جایگاه، قیچی در دست گرفتن و سانسور بخش عظیم و حجم بزرگی از منابع؛ نه خداپسندانه است و نه علمی است و این حجم همچنان در تاریخ با آیات قرآن در همه عصرها و تمامی نسلهای اسلامی، جاری است و هیچ محدثی را یارای آن نیست که در عمومیت زمانی آن فضائل و حوادث پیرامون ندارد

به لحاظ کلامی، در عقلانیت جمعی شیعه یک امر دیگر هم مقبول و پذیرفته شده است؛ اینکه در اعتقادات شیعی ما همانگونه  که وجود علی واهل البیت ع به مثابه میزان الاعمال مورد پذیرش است غضب و رنج و خشنودی انها نیز دارای تاثیرهای عینی و آثار وضعی  در عالم حقیقی است از این قبیل است روایاتی که ناظر بربارش خون در شهادت حسین ع از آسمان است یا  روایاتی که ناظر بر سختگیری خداوند بر مسلمانان پس از شهادت دردانه هستی امام حسین ع است که یک شیعی نمی تواند و نباید به آنها واکنش مثبت نشان ندهد

از اینرو در تاربخ امام صادق ع است که آن امام همام، نسبت به مرجئه حساس بود و می فرمود مراقب جوانانتان نسبت به جریان مرجئه باشید این حساسیت امام ع بدین خاطر بود که حرف بنیادین مرجئه این بود که بیائید دیگران

را قضاوت و داوری نکنیم نه معاویه را و نه علی را! نه حسین را و نه یزید را! نه هشام را و نه امام سجاد را و نه و نه و نه را! و امام سخت ترین موضع را در برابر اینان و دیدگان اینان گرفت و براستی صرف نظر از غیر علمی بودن این نظر، این چه بی شرمی است که گرانی مرغ از یاد برخی کسان نمیرود ولی در ظلم به خوبان و پاکان عالم ، دست حاتم بخشی آنان، گل می کند و نهایت واکنشی که نشان می دهند همانست که ابن ابی الحدید گفته و بادی به غبغب انداخته که ظلم به زهرا بد است اما خب چه می شود کرد زیرا یک امر حکومتی و صلاحدید سلف است و موکول به اهل آن است ؟!

اما می باید اطمینان داشت که اینگونه دفاع از ظلمه و واکنش نسبت به انها، امروز نه تنها نزد خداوند مقبول نیست بلکه در پیشگاه وجدان عمومی هشیاران نیز فاقد اعتبار است و عذری بدتر از تقصیر است

با سلام به محضر
امام عصر بقیه الله الأعظم
(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بإذنه
🔲 از ایام محسنیه (ع)
▪️تویسرکان، شهرک قائم، منزل انصاری (به دلیل شرایط کرونایی آدرس محفوظ)

شنبه ۳ آبان ماه ۹۹

مناسبت ایام شهادت حضرت محسن بن علی و حضرت امام حسن عسکری علیهم السلام

ساعت ۱۳ تا ۱۳:۴۵

موضوع گفتار:
عنوان های دینی در اصناف جامعه به دوگانۀ اسلام و کفر محدود نیست.
◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک پخش زنده صدا در میکسلر
https://mixlr.com/menbar

لینک پخش زنده (لایو) و تصویری در اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:
https://instagram.com/menbar_ansari?igshid=ox1zdmn1lk

با سلام به محضر
امام عصر بقیه الله الأعظم
(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بإذنه
🔲 از ایام محسنیه (ع)
▪️تویسرکان، پایین محلۀ پایین، مسجد حضرت باب الحوائج علیه السلام (پس از نماز مغرب و عشاء)

شنبه ۳ آبان ماه ۹۹

مناسبت ایام شهادت حضرت محسن بن علی و حضرت امام حسن عسکری علیهم السلام

ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۸:۴۵

موضوع گفتار:
دو نکته در تفاوت عصر امام حسن عسکری علیه السلام
◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک پخش زنده صدا در میکسلر
https://mixlr.com/menbar

لینک پخش زنده (لایو) و تصویری در اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:
https://instagram.com/menbar_ansari?igshid=ox1zdmn1lk

با سلام به محضر
امام عصر بقیه الله الأعظم
(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بإذنه
🔲 از ایام محسنیه (ع)
▪️تویسرکان، بلوار بهشت زهرا، جناب مالمیر (به دلیل شرایط کرونایی آدرس محفوظ)

شنبه ۳ آبان ماه ۹۹

مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام

ساعت ۲۰:۲۰ تا ۲۱

موضوع گفتار:

◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک پخش زنده صدا در میکسلر
https://mixlr.com/menbar

لینک پخش زنده (لایو) و تصویری در اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:
https://instagram.com/menbar_ansari?igshid=ox1zdmn1lk

با سلام به محضر
امام عصر بقیه الله الأعظم
(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بإذنه
🔲 از ایام محسنیه (ع)
▪️تویسرکان، پایین محلۀ پایین، مسجد حضرت باب الحوائج علیه السلام (پس از نماز مغرب و عشاء)

یکشنبه ۴ آبان ماه ۹۹

مناسبت ایام شهادت حضرت محسن بن علی و حضرت امام حسن عسکری علیهم السلام

ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۸:۴۵

موضوع گفتار:
دو نکته دیگر در تفاوت عصر امام حسن عسکری علیه السلام
◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک پخش زنده صدا در میکسلر
https://mixlr.com/menbar

لینک پخش زنده (لایو) و تصویری در اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:
https://instagram.com/menbar_ansari?igshid=ox1zdmn1lk

با سلام به محضر
امام عصر بقیه الله الأعظم
(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بإذنه
🔲 از ایام محسنیه (ع)
▪️تویسرکان، بلوار بهشت زهرا، جناب مالمیر (به دلیل شرایط کرونایی آدرس محفوظ)

یشنبه ۴ آبان ماه ۹۹

مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام

ساعت ۲۰:۲۰ تا ۲۱

موضوع گفتار:
تشریح وضعیت دشوار امر امامت در عصر امام عسکری علیه السلام
◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک پخش زنده صدا در میکسلر
https://mixlr.com/menbar

لینک پخش زنده (لایو) و تصویری در اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:
https://instagram.com/menbar_ansari?igshid=ox1zdmn1lk

#امام_عسکری_ع
#پاره_ای_از_وصف_زمان_امام_ع

✍سخنرانی استاد شیخ حسین انصاری در مسجد باب الحوائج

۱- به نظر ما، دوران امام رضا ع به بعد، دوره ای متفاوت و ویژه برای تشیع است که دارای کیفیت و وضعیتی متفاوت از دوران امامان پیشین است. ویژگی و خصوصیت دوران این سه امام متأخر شیعه، در کتاب “امام در عینیت جامعه” تألیف استاد علامه محمدرضا حکیمی، گزارش شده است. از ویژگی این دوره این است که مدت حیات و زندگی ائمه ع کوتاه است. به موازات کوتاهی و زندگی سراسر بی ثبات معصومان، (گواهش احضارهای بی موقع و هر لحظه ای امام هادی ع به مجلس متوکل) وضعیت شیعه هم مضطرب و تحت انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

ابن الرضا حسن بن علی ع به همراه پدر، در حصر و در محلات عسکرنشین و گاه در حبس است. ارتباط شیعه با او و پدرش محدود است به گونه ای که دو جوان شیعه، اهل استرآباد ایران( گرگان) برای کتابت و نگارش درس تفسیری امام عسکری ع، مخفیانه و با سختی و پس از نیمه شب خدمت آن امام ع می رسیدند و تفسیر را از زبان امام ع می اموختند و مکتوب می کردند. فرصت محدود این سه امام متأخر، حال را، چونان حال پدر دلسوخته ای کرده است که حرفها و تجربه های بسیاری برای گفتن دارد اما فرصت عمرش، اندک است و مجبور به گزینش و ابلاغ سریع آن تجربه ها و اندوخته ها به فرزندان است.از اینروست که روایات صادره از این سه امام در این دوره هشتم، اندک و به لحاظ قالب، کوتاه است. اما همان کارهای اندک و سخنان کوتاه بسی ارزشمند است و راهگشاست و قابل تأمل!.
حدیث “عید البقر” یا روایت “فَرحَهُ الزهراء س”، هم مربوط به این دوره است.این حدیث و تک تک جملات زیارت جامعه، از قبیل حرفها و اسراری است که از منظر این پدران معنوی شیعه، تأخیر در گفتنش روا نیست و درست وقت حاجت به بیان آن است.

۲- ویژگی دیگر این دوره هشتم از دوران ۲۶۰ ساله حضور معصومان، این است که فهم و تجربه و دانش تاریخی، سیاسی، اجتماعی و معرفتی شیعه بازتر و مبسوط تر از عصر امام علی ع است از باب نمونه، گزارش امام امیرالمؤمنین ص، از فاجعه بیت و احراق خانه فاطمه ، یک بیان تلگرافی است آنهم با خواص و سربسته و مجمل. گزارشهای اجمالی غصب فدک، غصب خلافت، ارزش اهل البیت ع و چگونگی مواجهه زشت امت به فاصله چند روز با محور عصمت فاطمه و … در نهج البلاعه آمده است این گزارشها اجمالی و سربسته است اما از دوره امام صادق ع کمی تفصیل یافته است و بیان “واقعه الدار” متفاوت است. در فهم تاریخ حیات سیاسی اجتماعی ائمه ع توجه به این اجمال و تفصیل لازم است و ضروری. و گر نه فهم دقیق ناممکن است و هرتلاشی از قبیل آب در هاون کوفتن است.

۳- در دوره ائمه متأّخر، برخی مسائل به صورت جدی، مطرح است همانند قصه نهم ربیع الاول که این سنت در عصر علوی مشهود نیست. احمد بن اسحاق قمی، چشم و چراغ و دل دو امام متاخر است. او در محضر حضرت عسکری ع شرفیاب شده و توفیق دیدار و تشرف به محضر امام زمان عج را یافته است. این پیر مرد فقیه، دست بقیت الله را در کودکی بوسیده است  او پس از بوسه بر دستان امام عصرعج ، به حضرت فرمود: مولای من! برایم آفتابی شده است که این آخرین دیدار من با شماست به من جامه ای برای کفن بدهید تا در پیشگاه خداوند روسپید باشم ! حضرت عسکری به وی مقداری درهم و دینار دادند. او فرمود: یابن رسول الله! به درهم و دینار نیاز ندارم جامه ای از جامه های شما برای تبرک می خواهم! امام فرمود: امرتغسیل و تکفین و نمازت با ماست! وی در سفری به ایران در شهر حلوان(سرپل ذهاب) بیمار شد و به همراهانش در شب بیماری گفت: امشب پیش من نمانید امشب شب وعده یار است. سپیده دمان که به نزدش باز گشتند وی را مرده یافتند و البته در کفن پیچیده و غسل داده شده و پاک و پاکیزه! و خادم امام ع در حال نماز بر پیکر وی! همین میزان گزارش تاریخی برای شناختن جلالت قدرش کافی است و بیش از ابن نیاز نیست. این فرحه الزهراء و یا عیدالزهرا، ثمره روایت تفصیلی و مبسوط این شخص از معصوم ع است. این را چنین شخصی تفصیل داده است. ذکر این نمونه به مناسبت ایام است و گرنه خطوط کلی مکتب اقتصادی تشیع، تربیتی، اجتماعی و اندیشع سیاسی و… اهل البیت ع به صورت تفصیلی، از عصر امام باقر ع و امام صادق ع به بعد است. اینکه از برخی از افراد منقول است چرا این حرفها قبلا و مثلا در عصر علوی نبوده است؛ سرش در همین است که عصر علی ع عصر اجمال است و عصر متاخرین عصر تفصیل است. مگر نه این است که قبر علی ع هم نامعلوم بوده است و در گزارشات تاریخی آمده است که  حجاج بن یوسف ثقفی صدها قبر را شکافت تا جسد علی را بیابد و بسوزاند. با این وصف چگونه ممکن است که صورت تفصیلی تاریخ سقیفه و دانش معصومان گزارش شده باشد؟! اینها را شیعه نمی توانست ساده فهم کند تا چه رسد به دیگران! پس زمانی به وسعت دو قرن و نیم لازم است تا باز شود و تشریح گردد و تفصیل بیابد

وزارت بهداشت و درمان چه می کند؟
♦️با فوت ۳۹۹ بیمار؛مجموع قربانیان کرونا در کشور از ۳۴ هزار نفر گذشت/ شناسایی ۸۲۹۳ بیمار جدید در کشور😳

دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت:
🔹️استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
🔹️استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.
#چمچمال_خبر
@chamchamalii
Ansari Hosein:
هیچکس از شبکه بهداشت و درمان و وزیر و سخنگو و دیگر افاده فروشان آن وزارتخانه نمی پرسد که چرا درصد فوتی های ما از شش در صد عبور کرده است. حتی عراق و افغانستان هم در این جهت وضعیتش از ما بهتر است.

🏴امام حسن عسکری علیه‌السلام

◼️إنَّ اَللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى لَمْ یُخَلِّ اَلْأَرْضَ مُنْذُ خَلَقَ آدَمَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ وَ لاَ یُخَلِّیهَا إِلَى أَنْ تَقُومَ اَلسَّاعَهُ مِنْ حُجَّهِ اَللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ یَدْفَعُ اَللَّهُ بِهِ اَلْبَلاَءَ عَنْ أَهْلِ اَلْأَرْضِ

◾️خداى تعالى از زمان آدم علیه السّلام زمین را خالى از حجّت نگذاشته است و تا روز قیامت نیز خالى از حجّت نخواهد گذاشت،به واسطۀ اوست که بلا را از اهل زمین دفع مى‌کند و به خاطر اوست که باران مى‌فرستد و برکات زمین را بیرون مى‌آورد.

📗کمال الدین ج۲ ص۳۸۴

@ahlolbait

#تفقه_در_ دین

[۱۱/۲،‏ ۶:۰۲] ‏ +۹۸ ۹۱۷ ۶۷۵ ۹۷۱۶ ‏: حضرت رسول صلوات الله علیه فرمودند: “اذا أراد الله بعبد خیرا فقهه فی الدین و الهمه رشده”; اگر خداوند، خوبی بنده‌ای را بخواهد، او را دین‌شناس می‌کند. سبب می‌شود در دین فکر کند.

دین یعنی سیر و سلوک او! یعنی تفکر در این مطلب که از کجا آمده‌ام، بهر چه آمده‌ام و به کجا می‌روم و وظیفه‌ام چیست. درواقع، خداوند، شخص را اهل فکر و معرفت میکند و راه هدایت و رشد او را به او الهام میکند.

[۱۱/۲،‏ ۸:۰۴] Hosein Ansari: با تشکر از ارسال حدیث و با آرزوی توفیق در جهت توجهی که به حدیث نبوی شریف دارید و امید به سیراب شدن از سنت اهل بیت علیهم السلام، سه نکته کوتاه را یادآور می شوم.
دین در فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام به معنای شریعت مصطفوی است یعنی بسته ای که همه احکام و فرامین الهی را شامل می شود. بنا بر این سیر و سلوک جزیی کوچک از آن بسته ی بزرگ شریعت خواهد بود.
تفقه نیز در لغت به معنای ژرف اندیشی و شناخت دقیق است که یکی از آمال خوبان عالم بوده است. پیامبر ص در باره امیرالمؤمنین علی علیه السلام دعا کرد که اللهم فقهه فی الدین. پس در حدیث ارسالی آشکارا بیان می شود که برای فهم دقیق و عمیق دین به توفیق الهی نیاز است و این کار به زور کتاب و مدرسه و خسته کردن ذهن، حاصل نمی گردد.
رشد نیز در برابر غی به معنای گمراهی است. بنا بر این با مدد توفیق الهی و رسیدن به شناخت عمیق دین، انسان راه کمال و رشد را ملهم خواهد شد و با دریافت راه رشد و کمال گرفتار راه گمراهی نخواهد گشت.

#بخوانید_اعترافات_ریاکارانه

🔴 وزیر بهداشت: تا یک ماه دیگر برگ برنده را رو می‌کنم

نمکی، وزیر بهداشت:
🔹اشراف پیدا کردیم که ضعف ما در زمینه درمان و پیشگیری کجاست. دیشب تغییرات ژنوم ویروس را بررسی می‌کردم که متاسفانه در ژنوم ویروس اتفاقاتی افتاده که هم در بیماری‌زایی و هم در قدرت سرایت موثر است.

🔹امید داریم یک ماه آینده برگ برنده‌ای را برای امید بخشی به ملت ایران و دلخوشی مقام معظم رهبری ارائه کنیم.

✅ @qome_ziba

هوا مطبوع بود. باران نرم نرم می بارید. جوی از میان کوچه خروشان می گذشت. او هم آهسته آهسته قدم می زد. می دانست که تمام شهر بوی نم باران گرفته است. اما مشامش بویی احساس نمی کرد. به راستی که وقتی داشته هایمان از دست می رود تازه قدرشان را می دانیم! حتی همین بوی بارانی که نمی فهمید.
حتی همین که شب جمعه بود و وقت رفتن به فاطمیه و زیارت آل یاسین (ع).
به خانه که رسید سفره پهن بود. بعد از شام آماده شدند برای خواندن زیارت.
وضویی گرفتند و نماز زیارت خواندند. بچه ها مکتوب سبز ها را آوردند. طبق آداب دعا ده مرتبه « یا دائِمَ الفَضْلِ عَلی البَریه…» خواندند.
خط به خط دعا همه چیز را برایش تداعی می کرد. زیارت هایی که هر شب جمعه در خانه می خواندند. مردها طبقه پایین و خانم ها طبقه بالا. او قند تعارف می کرد. دیگری چای می چرخاند. موقع روضه هم برق ها را یکی یکی خاموش می کرد. بعد از آن هم موقع سینه زنی، سینه زنان را همراهی می کرد.
به آخر جلسه که می رسید عمو صادق با صدای خوشش می خواند :
« روز و شب منتظرم که ز دلبر خبر آید، دلبرم از پس این پرده غیبت به درآید، ترسم آخِر که به وصلش نرسم عمر سرآید»
اشک هایش مثل بارانی که بیرون می بارید، نم نم راه گرفتند. از اینکه بعد از سیزده سال باز هم زیارت را در خانه شان می خواند هم خوشحال بود و هم غمگین.

مدام داستان لکنت زبان اش را به یاد می آورد. یکی از شب های جمعه ای بود که زیارت می خواندند. او که هنوز دو سالش نشده بود و می توانست به خوبی حرف بزند، به خواب رفته بود. آقاجون سپرده بود که حواسشان به او باشد. مبادا در تاریکی هنگام روضه بیدار شده و بترسد! با همه این ها از آنچه می ترسیدند به سرشان آمد. او لکنت زبانی شدید گرفته بود! ساده ترین کلمات را هم به سختی بیان می کرد! حال هیچ کس خوب نبود. دختر و اینقدر لکنت زبان!
به امید اینکه شاید فردا که کودک از خواب بیدار شد مشکل رفع شده باشد، شب را با حالی آشفته خوابیدند. فردا باز هم کودک همان گونه بود و تغییری حاصل نشده بود! هنگام نماز مغرب فرا رسید. آقاجون بعد از نماز مغرب از مامان و خواهر هایش خواست که دیگر نماز عشا را به جماعت با او نخوانند. حالش آشفته بود. به گریه افتاد. با اینکه مدام با خودش گفته بود که چنین نگویم و چنان نکنم اما نتوانست. رو به امام زمان اش گفت:« این کودک در مجلس شما این چنین شده است! اگر شفایش ندهید دیگر زیارت آل یاسین نخواهم گرفت»
دقایقی نگذشته بود که کودک را با خوشحالی نزدش آوردند. آقا عنایت را تمام کرده بودند!

و او بود که بعد از هجده سال بدون هیچ لکنت زبانی، سلیس و روان زیارت آل یاسین می خواند! اشک هایش شدت گرفت. چقدر ناسپاس و فراموش کار!
چقدر نمک نشناس! اکنون باید قدر می دانست و نمی دانست!
دلش از خودش بسیار گرفت. چه کرده بود در ازای این همه لطف و عنایت؟ هیچ…
به مژگان سیه کردی هزاران رخنه در دینم
بیا کز چشمِ بیمارت هزاران درد بر چینم
شبِ رحلت هم از بستر روم تا قصر حورالعین
اگر در وقتِ جان دادن تو باشی شمع بالینم
#حافظ
پ.ن: در زیارت خانگی امشب جای تمام رفتگان خالی بود. و جای تمامی دوست داران امام زمان (ع).
به نیابت از آن ها که سالیان گذشته بودند و اکنون نیستند زیارت خواندیم. به خصوص عزیزانم که دلم برای همه شان تنگ است. عمو محمد، آقا نصرت الله، عمو صادق، خاله نیمتاج، دایی محمد، عمو علی و مامان حسن.

#از_بندگان_باران
#زهرا_انصاری

🔴دکتر محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در مکزیک نوشت: ادواردو آنیلی فرزند صاحب کارخانجات اتومبیل‌سازی لامبورگینی، فراری، لانچا، فیات، آلفارومئو که از مادر یهودی و از پدر مسیحی بود و به تشیع گروید، در اولین سفر خود به مشهد مطلبی را بیان کرد که ذکر آن خالی از لطف نیست.

♦️او را بردند به شهر‌بازی مشهد، تا شهربازی را که بنیاد شهید ساخته بود، به او نشان دهند. او آنجا گفت: یک شهر در اروپا معروف بود به شهر مذهبی. لائیک‌ها که از شهرت مذهبی آن شهر ناراحت بودند، آنقدر مراکز تفریحی ایجاد کردند که آن مرکز مذهبی را تحت الشعاع مراکز تفریحی قرار دادند و دیگر آن شهر را به عنوان مرکز مذهبی نمی‌شناختند بلکه به واسطه مراکز تفریحی‌اش یاد می‌کردند. او تأکید کرد: مراقب باشید که همیشه مشهد را به حرم امام رضا (ع) بشناسند و نه به مراکز تفریحی.

🌹ادواردو که به تشیع گرویده بود در چنین روزی به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسید

🌍 @ebratha_ir

برای روح بانوی مؤمنۀ تازه گذشته، شادروان ایران خانم همسر مشهدی حسین که از شرکت کنندگان همیشگی زیارت آل یاسین بزرگ علیهم‌السلام بود آمرزش ابدی و همجواری با حضرت زهرا سلام الله علیها را از خداوند منان مسئلت دارم. خداوند به همسر ایشان و دیگر وابستگان، صبر و اجر عنایت فرماید.
دریغ که برخی مدعیان مبارزه با غربگرایی، که فریادشان گوش فلک را پر کرده است در این ایام بیماری و بلای ایمان سوز کرونا ، بیش از همه آداب دینی و اخلاقی را از یاد برده اند و از تشییع و تذکر و طلب آمرزش و… برای اموات مؤمنین، گویا یکسره رو برگردانده اند.

‏همه جامعه علمی میدانند که ساخت هر گونه واکسنی برای یک بیماری ناشناخته مانند کرونا ماهها وقت خواهد برد، پس چرا در نزدیک به یک سالی که از این ماجرا می گذرد از همان ماه نخست، وعده های پیاپی برای ساخت و کشف واکسن کرونا داده میشده است و گاهی هم با بازی رسانه ای از اختراع و بکارگیری آن خبرهای دروغ را پیوسته منتشر می کنند؟!
ملحدان و خدا ستیزان کارشان را خوب می دانند ولی گویا ما صاف کنندگان راه آنهاییم. مزدورانی بی جیره و مواجب.
بلی آنها باید کاری بکنند تا خواستۀ خداوند در آیه ی ۴۲ سورۀ انعام بی پاسخ بماند و در چنین روزگار سختی که تاریخ بشر به یاد ندارد به یاد خدا نیفتند و به ساحت ایمان بر نگردند.

دریغ از معارف مهجور مانده.😢😢

پی نوشت:
آیه این است:
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَآ إِلَىٰٓ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِکَ فَأَخَذْنَاهُمْ بِالْبَأْسَآءِ وَالضَّرَّآءِ لَعَلَّهُمْ یَتَضَرَّعُونَ

و بی‌تردید ما به سوی امت‌هایی که پیش از تو بودند [پیامبرانی‌] فرستادیم؛ پس آنان را به تهیدستی و سختی و رنج و بیماری دچار کردیم، تا [در پیشگاه ما] فروتنی و زاری کنند. (۴۲، انعام)

واکنش نتانیاهو به یک اثر شیعی

@fotrosmediatv

#هنر_شیعی #اسرائیل
#فلسطین #میراث_شیعی
___________________________
فطرس مدیا را در یوتیوب دنبال کنید

https://www.youtube.com/c/Fotrosmediadoc

🆔 @fotrosmediatv

با سلام به محضر
امام عصر بقیه الله الأعظم
(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و بإذنه
🔲 مجلس ذکر ابا عبدالله الحسین علیه السلام
▪️تویسرکان، منزل سوری (به دلیل شرایط کرونایی آدرس محفوظ)

پنجشنبه ۲۹ آبان ماه ۹۹

مناسبت یاد کردی از تازه گذشته، شادروان کربلایی مسعود سوری و بانوی مؤمنه حاجیه خانم آفاق سوری

ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۱

موضوع گفتار:
ضرورت های امروز دینداری در حوزه معنویت
◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼◼

لینک پخش زنده صدا در میکسلر
https://mixlr.com/menbar

لینک پخش زنده (لایو) و تصویری در اینستاگرام
منبرها، کلاس و نشست ها- حسین انصاری:
https://instagram.com/menbar_ansari?igshid=ox1zdmn1lk

_______________

کانال تلگرام؛

https://telegram.me/menbar_ansari

یک نظر بگذارید